نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد
سرخط خبرها

دیپ‌مایند با مدل هوش مصنوعی بعدی‌اش می‌خواهد از ChatGPT پیشی بگیرد

  • کد خبر: ۱۷۱۵۷۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
دیپ‌مایند با مدل هوش مصنوعی بعدی‌اش می‌خواهد از ChatGPT پیشی بگیرد
چت‌بات ChatGPT شاید توانسته باشد توجه عموم مردم دنیا را به خود جلب کند، اما آزمایشگاه دیپ‌مایند گوگل مدعی است که مدل زبانی بزرگ بعدی آن‌ها قابلیت رقابت با مدل شرکت OpenAI را خواهد داشت یا حتی می‌تواند از رقیب پیشی بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز - دیپ‌مایند مشغول استفاده از تکنیک‌های AlphaGo است تا چت‌بات جدیدی موسوم به «جمینی» (Gemini) برای رقابت با ChatGPT بسازد. AlphaGo همان هوش مصنوعی قدرتمندی بود که برای اولین‌بار توانست یک بازیکن حرفه‌ای بازی Go را شکست دهد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، جمینی قادر به برنامه‌ریزی، حل مسائل و تحلیل متون خواهد بود. «دمیس هاسابیس»، مدیرعامل دیپ‌مایند می‌گوید: «در یک سطح بالا می‌توانید جمینی را به‌عنوان ترکیبی از توانمندی‌های سیستمی شبیه به AlphaGo و قابلیت‌های شگفت‌انگیز مدل‌های زبانی بزرگ در نظر بگیرید. ما همچنین نوآوری‌های جدیدی را هم در نظر گرفته‌ایم که بسیار جذاب خواهند بود.»

خبرنگار وایرد حدس می‌زند که جمینی نوآوری‌هایی درزمینه یادگیری تقویتی داشته باشد تا بتواند کار‌هایی را انجام دهد که مدل‌های زبانی امروزی قادر به انجام آن‌ها نیستند. یادگیری تقویتی شامل سیستمی است که بابت انجام رفتار‌های مطلوب به هوش مصنوعی پاداش می‌دهد و بابت رفتار‌های نامطلوب سیستم را مجازات می‌کند.

دیپ‌مایند با AlphaGo درزمینه یادگیری تقویتی تجربیات خوبی کسب کرده است و بدون‌شک می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی مولد هم استفاده‌های زیادی از این تکنیک داشته باشد.

جمینی اولین مدل زبانی دیپ‌مایند نیست. این شرکت پارسال چت‌باتی به نام «اسپارو» (Sparrow) را معرفی کرد که تدابیر امنیتی مختلفی در آن پیاده‌سازی شده بود تا به سؤالات کاربران پاسخ‌های نامناسب ندهد. ولی جمینی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه آن‌ها در این زمینه محسوب می‌شود و می‌تواند حرفی برای زدن در مقابل ChatGPT داشته باشد.

با توجه به پتانسیل‌های زیاد بازار هوش مصنوعی مولد، شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار داشته باشند. گفته می‌شود که ارزش این بازار احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->